zondag 1 oktober 2017

Met de billen bloot, dag 1!

Oke, ik heb je belooft om je mee te nemen in mijn goede zwangerschap verlof voornemens.

Met de billen bloot
Op 1 oktober begint dit met.....wegen! En dus ook met de billen bloot (op de weegschaal dan hé?, want ook een onderbroek is een paar gram extra).
Dat betekent voor mij dus na een voeding en na een wc bezoek. Ik heb mij nu 3 weken niet gewogen. En hoop dat er niet veel bij is gekomen na al die overheerlijke chocolade pepernoten die ik al op heb.

Ik twijfel nog of ik het moet delen, maar besef ook dat het onzin is want ik weeg immers wat ik nu eenmaal weeg toch? En dat is vanmorgen 80,5 kilo.
Mijn doel is om op 1januari 75 te wegen. Ik wil dus 5,5 kilo afvallen.


Foto bij Cyril Saulnier on Unsplash


Appeltje eitje
Appeltje eitje zou je zeggen toch in 3 maanden tijd, ongeacht de feestdagen. Helaas is het eitje het probleem. Of tenminste de eitjes zijn ook een van de problemen die er bij horen net als mijn extra gewicht op mijn buik en dat ik moeilijk afval. Ik heb namelijk PCOS. En één van de bijkomende problemen is dat ik dus moeilijk kan afvallen. En ik heb al wel eens wat geprobeerd, afslank pillen, zakjes met shakes, koolhydraat arm, veel sporten. En naast een lichtelijk gebrek aan discipline, (echt ik zou soms kunnen wensen dat ik hield van sporten) viel dit ook altijd toch tegen. Dus een doel van ruim 5 kilo in 3 mnd is voor mij toch best een uitdaging.

Ik heb gisteren alle chocolade pepernoten die in huis waren met Joris op gegeten. Her enigste aan snoeperij wat er nog ligt zijn borrelnootjes en Joris zijn snoeptrommel en 85% pure chocolade.

Dag 1
Ik begin de dag met een ontbijt van twee boterhammen met pindakaas. Eigenlijk ben ik laat met ontbijten (10.00) maar mijn nachtrust is ver te zoeken en als ik langer kan blijven liggen om uurtjes in te halen dan doe ik dat. Eigenlijk sla ik daardoor de zgn ochtend pauze over. Wat niet heel goed is voor je vet en suikerverbranding, want ik eet de lunch om half 1 vaak gewoon mee met Joris en Yoeri.

Het beste is om 6 eetmomenten op de dag te hebben. Ontbijt, tussendoor, lunch, tussendoor, diner, avondsnack. En een frequentie van 2/3uur er tussen aan te houden.
En natuurlijk ook minstens 2liter water of thee te drinken.

Zin in chocolade
Als lunch eet ik twee boterhammen met twee gebakken ei en kaas. Ik zit eindelijk na vier wassen te hebben gedraaid en ik krijg eigenlijk direct na de twee boterhammen zin in chocolade. Ik spreek dat ook uit, waarop ik direct terug krijg, je hebt net twee boterhammen op! Tja, ik kan niet helpen dat ik daar zin in heb. Het is niet in huis en Yoeri kijkt mee dus geen optie om te snoepen dus.

Als ik even stil sta waarom ik chocolade wil is eigenlijk dat ik me een beetje verveel. Ik begin dus maar met een eindelijk slapende baby op mijn buik aan dit blog. Tijd even nuttig besteden.

Foto by Lukas Blazek on Unsplash


Vanmiddag als Joris wakker is, is het fruit tijd en maak ik ook wat voor mezelf.
Daarna gaan we op bezoek bij vrienden en eten we sushi.

Durf jij je gewicht te delen met anderen? En misschien zin om mee te doen om een paar kilo kwijt te zijn aan het einde van dit jaar?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Verhuisd! Nieuwe website

Hallo, Wat fijn dat je hier mijn blogs hebt gelezen. Ik merkte vrij direct al dat het best leuk is om via blogspot een blog te beginnen, ...